Termin może brzmieć dziwnie, jednak mamy z nim dzisiaj do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko praktykowany handel przez Internet. Najbardziej znaną jego formą są zapewne sklepy w sieci. To wszelkie metody, które sprzyjają nawiązywaniu umów sprzedażowych na odległość. W sprzedaży elektronicznej wykorzystuje się współczesne urządzenia, którym jest smartfon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce utożsamia się z działalnością sklepów online. Ale nie jest to zasadne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie powinna odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W wielu przypadkach umowy handlowe inicjowane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że wybranie towaru i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, odbywa się w sposób standardowy lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne miewają charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania mają miejsce tylko i wyłącznie za pośrednictwem sieci. Tu zamawia się produkt, płaci za zakup i w ten sam sposób się zakup dostaje. Branża e-commerce bardzo szybko się rozwija, co determinują głównie korzyści, jakie uzyskuje się z handlu elektronicznego. To przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla handlujących. Większe możliwości wyboru, jeśli chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny posiada też słabsze strony. Nierzadko tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne sprawdzenie towaru. Do niekorzystnych stron handlu elektronicznego wlicza się też ograniczony kontakt ze sprzedawcą i często opóźnienia w dostawach. Nawet mimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze. https://pozycjonowaniebezryzyka.pl